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Getting to Mediation Through Contract Clauses

Most leading organisations try to avoid getting into court by negotiating their way to an acceptable outcome before a dispute escalates to the point that legal action is threatened or begun. Most cases settle before a legal trial (in the US, the most recent available statistics (2002) indicate that only 1.8% of legal actions filed in the US Federal Court go to full trial). Modern risk avoidance and preventive lawyering practices dictate the need for dispute resolution clauses that embrace negotiation and mediation prior to and during any legal action. Practical guidance is available from several leading sources on framing dispute resolution clauses and there are also many useful model dispute resolution clauses that can be used to aid those preparing contracts. Inspiration for the framing of clauses can be drawn from the many examples available online. https://imimediation.org/model-mediation-clauses

CONGRESO INTERNACIONAL ODR 2017

 

CONGRESO INTERNACIONAL ODR 2017;IGUALDAD EN EL ACCESO A LA INFORMACION Y LA JUSTICIA

FORO MUNDIAL 2017 SOBRE NUEVAS TECNOLOGiAS APLICADAS A LA RESOLUCION DE CONFLICTOS SE DESARROLLARA EN PARIS EL PROXIMO MES DE JUNIO. ORGANIZAN LA UNESCO, LA CORTE INTERNACIONAL DE ARBITRAJE Y ODR.INFO

 

El tema central será “Acceso Igualitario a la Información y Justicia , Resolución de Conflictos en Línea”

¿Gastas mucho dinero, pierdes tiempo, en las controversias laborales? Introduce las ADR en tu organización

Además de la importancia de cultivar las buenas relaciones entre empresas y sus consumidores de productos y usuarios de servicios, se trata de difundir una mayor implantación de la cultura de la mediación, como excelente estrategia para enfrentarse a los conflictos laborales, para conseguir acuerdos duraderos en una organización, para ahorrar tiempo y dinero, consiguiendo fomentar un cambio cultural en la organización, incidiendo en conseguir relaciones laborales duraderas. Se sugiere que tenga lugar la mediación laboral en el  ámbito  de las relaciones laborales de todas las organizaciones y empresas contando con mediadores laborales formados y ello aplicado a un sistema de mediación laboral no institucionalizado que coexista junto a otros institucionalizados.


Do you spend lots of money in labour disputes? Introduce the ADR in your company!

Besides the importance of developing good relationships between companies and the consumers of their products and the End-Users of their services, tha aim is that the culture of Mediation becomes known as an excellent strategy to resolve labour disputes, to obtain lasting agreements in the organization, and so in obtaining lasting labour relationships.

We suggest that labour Mediation takes place in the field of labour relationships in every company and organization counting on trained labour Mediators, applied to a not institutionalized labour system that exists together with an institutionalized system. In SAMADR ULPGC we also have investigated in this field.

La Realidad Empresarial

La realidad empresarial es cada vez más compleja, se multiplican los conflictos y hay que dar  soluciones rápidas, económicas, eficaces a los consumidores y usuarios.

Proponemos que las empresas dispongan de una política adecuada de quejas y reclamaciones que ayuden a solucionar los conflictos que se den en la empresa en sus relaciones con consumidores y/o usuarios; En SAMADR ULPGC llevamos años incidiendo en esta línea de investigación y trabajo, centrada en los ADR pero aplicada directamente al ámbito de las empresas y concretamente, a la prevención y solución de controversias en este ámbito de solución de las controversias que existen entre empresas y los consumidores/usuarios.


Do you spend lots of money, loosing a lot of valuable time in business disputes? Introduce ADR in your company!

For companies their day by day reality is getting more complicated, disputes occur more often and quick, economical, efficient solutions are required by consumers and End-Users.

We propose that companies dispose of a suitable corporate policy of handling complaints and claims that helps to resolve the conflicts that arise in a company in its relationship with consumers and/or End-Users. In SAMADR ULPGC we have been investigating in this direction for many years, investigation of the ADR but applied to the field of companies and specially to the prevention and resolution of controversies that exist between companies and consumers/End-Users.

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